Перейти к содержимому




Башфорум находится по адресу; www.forum.bash-portal.ru

Арҡайым


  • Please log in to reply

13 ответов в этой теме

#1 ҠунаҡЛиә_*

 
ҠунаҡЛиә_*
  • kунаҡ
 

Отправлено 23 Декабрь 2010 - 05:12

Быйыл йәй, форсат булғанда, тип, Арҡайымға барып ҡайттыҡ. Аллаһы Тәғәләгә мөрәжәғәт итеп, теләк теләргә мөмкин булған мөғжизәле тау тураһында һүҙ. Ямғыр яумай аптыратҡас, Ямғыр һорарға, тип барҙым. Туғаныбыҙ, иһә, балалары тыуғас икәс, икенсегә бара ине, Рәхмәт әйтергә, тип. Арҡайымға яҡынлаша башлаған һайын болоттар ҡуйырҙы. Килеп еткәс, тамам болотланды. Ә ауылда, Асҡар тирәһендәге тауҙарҙа урман янып ҡалғайны. Беҙ матур ғына һөҙәк тауға күтәрелдек. Башында түңәрәк кенә аҡлан. Шуның уртаһына барып, теләк әйтергә кәрәк икән. Шулай иттек. Уртаһында туҡтап ҡалғас, битемә бер тамсы тамды күктән :rolleyes: Оҙаҡламай, ҡайтырға булдыҡ. Ямғыр тамсылары машина тәҙрәләренә тамсылай башланы. Матур ямғыр яуҙы. Танһыҡ ямғыр тамсылары шатлыҡ күҙ йәштәре менән бәрәбәр ине. Иҫ китмәле матур тәбиғәт күренештәрен күрҙем. Ер, күк(болоттар, ҡояш нурҙары) һәм уларҙың араһы бығаса күрелмәгән төҫтә, киәфәттә балҡыған күренештәр ине. Ауылға яҡынайған һайын ерҙә күләүектәр артты. Янғын быҫҡып һүнгән еҫ таралған ине. Тура килде теләк ямғыр менән. Аллаға шөкөр - Рәхмәт. Әүәлдән ҡалған йола бар бит. Ямғыр теләү. Ямғыр һорағанда тауҙың янында йылға-күл булырға тейеш, тиҙәр. Артыҡ күп ямғыр яуып йонсотһа инде, яҡын тирәһендә йылға-күл булмаған тауға күтәрлелеп, аяҙ көн теләйҙәр икән. Арҡайымда ике йылға аға.

#2 Дедеманн

 
Дедеманн

    Башҡорт ханы

  • Форум ағзаһы
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 474 сообщений
  • Ырыуым:Ырыуһыҙмын
  • Ораным:белмәйем
  • Ҡошом:юҡ
  • Ағасым:юҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 11:26


miraj апайыбыз нимэ эйтер икэн?

#3 miraj

 
miraj

    Аҡһаҡал

  • kыҙ
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 404 сообщений
  • Ырыуым:Ҡатай
  • Ораным:Тайлаҡ!
  • Ҡошом:Ҡауҙы
  • Ағасым:Артыш
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 12:01

miraj апайыбыз нимэ эйтер икэн?

Минэн белемлерэктэр бар :D Лиэнен язгандарын бик окшатам, ифрат ипле, топле кешегэ окшаган. Кунеле саф кеше. Исламды ойрэнэ башлар тип ышанам. Унда таузарза гибэзэт кылыузар тураhында ла мэглумэт алыр, Аллаh бирhэ

#4 ҠунаҡЛиә_*

 
ҠунаҡЛиә_*
  • kунаҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 12:22

Беҙ аңлап етмәгән күп мөғжизә бар был донъяла. Мин шуны ғына беләм :)

#5 ҠунаҡЛиә_*

 
ҠунаҡЛиә_*
  • kунаҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 02:21

А вот как Коран описывает горы. Бог так говорит об этом в Коране:

“Разве Мы не сделали землю ложем, а горы подобно колышкам?” (Коран 78:6-7)

Современные науки о Земле убедительно доказали, что у гор есть глубокие “корни”, уходящие в землю (см.рис. 3), и что эта подземная часть горы может быть в несколько раз больше надземной части..[2] Зная это, нельзя найти более точного слова для описания горы, чем “колышек”, поскольку правильно вбитый колышек большей своей частью уходит под землю. Из истории науки нам известно, что теория о том, что горы имеют глубокие “корни”, появилась не ранее второй половины девятнадцатого века.[3]

Кроме того, горы играют важную роль в стабилизации земной коры.[4] Они предотвращают колебания земной поверхности. Бог так говорит об этом в Коране:

“И Он внедрил в землю могучие горы, чтобы не кол######ась она вместе с вами...” (Коран 16:15)

Современная теория тектоники плит также рассматривает горы как стабилизаторы земной поверхности. Понимание этой функции гор в рамках теории тектоники плит стало развиваться совсем недавно, с конца 60-х годов двадцатого века.[5]

Мог ли кто-нибудь во времена Пророка Мухаммада догадываться об истинном строении гор? Мог ли кто-либо тогда вообразить, что прочная, массивная гора, которая вздымается перед ним, в действительности уходит еще и глубоко под землю и имеет “корень”, как говорят об этом ученые? Во многих книгах по геологии при описании гор обсуждается строение лишь надземной их части. И это потому, что эти люди не имели представления об истинном геологическом строении гор. Однако современная геология убедительно подтвердила истинность слов Корана.
http://www.islamreligion.com/ru/articles/215/

Горы являются для людей своего рода приближением в молитве к Всевышнему. Люди даже воздвигали искусственные горы. На севере же, например, в тундре даже маленькая сопка считается священным местом. Возможно, у горы, что на Аркаиме глубокие корни. И поэтому очень устойчив при колебаниях разного уровня. Кстати, там их две. Пара гор: одна большая, другая поменьше.

#6 Дедеманн

 
Дедеманн

    Башҡорт ханы

  • Форум ағзаһы
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 474 сообщений
  • Ырыуым:Ырыуһыҙмын
  • Ораным:белмәйем
  • Ҡошом:юҡ
  • Ағасым:юҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 02:27

то, что горы имеют определенное значение это бесспорно, спорный момент вот этот

Горы являются для людей своего рода приближением в молитве к Всевышнему.

Нуждается ли Всевышний во всяких особых местах, где до него проще было бы достучатся? Не ограничиваем ли мы силу Всемогущего, подобя его себе?
Предлагаю это обдумать, кто что думает?

#7 ҠунаҡЛиә_*

 
ҠунаҡЛиә_*
  • kунаҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 02:45

Если исходить из Корана, то гора является более устойчивым местом при колебаниях разного рода и является своего рода колышком на земле. Поэтому можно понять подсознательное желание людей. Хотя мое слово про приближение было не точным.

#8 Дедеманн

 
Дедеманн

    Башҡорт ханы

  • Форум ағзаһы
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 474 сообщений
  • Ырыуым:Ырыуһыҙмын
  • Ораным:белмәйем
  • Ҡошом:юҡ
  • Ағасым:юҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 02:48

Если исходить из Корана, то гора является более устойчивым местом при колебаниях разного рода и является своего рода колышком на земле. Поэтому можно понять подсознательное желание людей.

т.е. просто люди сами решили, что горы ближе к Всевышнему?

#9 miraj

 
miraj

    Аҡһаҡал

  • kыҙ
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 404 сообщений
  • Ырыуым:Ҡатай
  • Ораным:Тайлаҡ!
  • Ҡошом:Ҡауҙы
  • Ағасым:Артыш
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 02:49

Мин Лиэгэ hакhыз кагылып куймайым тип ондэшмэй калдыргайным. hенлем, упкэлэй курмэ, зинхар. Куп нэмэне мин дэ эле белеп етмэйем, белгэн тиклемен язайым инде. В языческих обрядах были особые места для обращения к своим божествам. Это например до сих пор сохранилось у марийцев, у них есть молельные леса, где они совершают свои обряды в определенные дни, привязывают тряпки, ленты к деревьям (что пытаются возродить и у нас). У нас сохранились до сих пор отголоски тех верований в обрядах Карга буткахы, Сомбеля, Науруз и тд, или же молитвы в якобы особых местах. Аркаим, конечно же, памятник истории нашего народа, он и природный памятник, а приписывать особые свойства стали ему разные течения не из Ислама. Ислам же считает, что весь земной шар - мечеть (т.е. место для поклонения Аллаху), кроме оговоренных мест (бани, туалеты, скотомогильники, оскверненные места). Человек с любого места будет услышан Аллахом.

#10 ҠунаҡЛиә_*

 
ҠунаҡЛиә_*
  • kунаҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 02:54

т.е. просто люди сами решили, что горы ближе к Всевышнему?

подсознательно да

#11 ҠунаҡЛиә_*

 
ҠунаҡЛиә_*
  • kунаҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 03:01

Мин Лиэгэ hакhыз кагылып куймайым тип ондэшмэй калдыргайным. hенлем, упкэлэй курмэ, зинхар.

юҡсы, үпкәләш юҡ.
Мин был тема һорауҙар тыуҙырырын һиҙенгәйнем. Тауҙарға менгәндә төрлөсә ҡыланырға булалыр инде ул. Тик тауҙарға менмәй ҙә булмай бит инде. Хоҙай яратҡас уларҙы.

#12 miraj

 
miraj

    Аҡһаҡал

  • kыҙ
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 404 сообщений
  • Ырыуым:Ҡатай
  • Ораным:Тайлаҡ!
  • Ҡошом:Ҡауҙы
  • Ағасым:Артыш
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 03:17

юҡсы, үпкәләш юҡ.
Мин был тема һорауҙар тыуҙырырын һиҙенгәйнем. Тауҙарға менгәндә төрлөсә ҡыланырға булалыр инде ул. Тик тауҙарға менмәй ҙә булмай бит инде ул. Хоҙай яратҡас уларҙы.

Мин узем дэ таузарза устем, тау яратам, усмер сактарымда ауылым янындагы тауга кутэрелэ торгайным. Э унан икхез-сикхез булып тау артынан тау куренэ. Барган хайын зэнгэрерэк булып горизонтка тоташа. Матурлыкка сызай алмай илай торгайным хатта. Шуга узем хакында "Тау кызы" тигэн шигыр за язгайным. :)
Таузарга ниндэй ниэт менэн менеузэ эш. Шул урындын айырым косо бар тип уйлау - Исламдан тугел. Э инде Аллаhы тэгэлэ яралткан матурлыкка hокланыу, уга ошо ерзе, ошо матурлыкты булэк иткэн осон рэхмэт тойгоhо менэн булhа - сауаплы эш. Догалар укыгы килхэ, укырга, намаз вакыты етхэ, намаз укырга - барыхын да башкарырга момкин. Тик быны шунда эшлэу сауаплырак тип уйлау гына дорос булмас.


Могжизэлэрзе Аллаhы тэгэлэ курhэтеп тора. Ихластан телэуселэр куп булган инде ямгырзы, hинен дэ телэген ихластан булган. Аркайымга бармай гына телэп ултырганда ла Хак тэгэлэбез ишетерлек булган. Ихластарзын, саф кунеллелэрзен догахы кабул була шул.
Шундай бер риуэйэт бар. Ямгыр озак яумай торгас, Ибраhим пэйгэмбэр янына халык йыйылып, бергэ дога кылырга hораган. Халык йыйылгае ергэ китеп барганда Ибраhим пэйгэмбэр юлдаштарын капыл туктаткан да:
- Ямгыр без hорамаhак та яуыр хэзер, быны hорап, дога кылыусы бар инде, - тигэн hэм ерзэ тэпэйзэрен оскэ кутэреп Алланан ямгыр ебэреузе hорап яткан кырмысканы курhэткэн.

Аллах узе яралткан hэр йэн эйэhенен догаhын ишетэ, хатта кырмыска гынаны ла.

#13 Administrator

 
Administrator

    Йөҙбаш

  • Admin
  • 267 сообщений
  • Город:NUR
  • Ырыуым:Түңгәүер
  • Ораным:белмәйем
  • Ҡошом:Һайыҫҡан
  • Ағасым:Тирәк
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 03:31

из вики
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D1%83%D1%85

Ковчег носило по огромным как горы волнам, и никто не мог точно сказать, сколько времени они оставались в нём, семьдесят дней или шесть месяцев. Затем по повелению Аллаха вода спала и ковчег пристал к горе ал-Джудди.

Дедеман, это совпадает с тем что написано в Коране?

п.с.
Лучше гор могут быть только горы, на которых ещё не бывал.
В. Высоцкий

#14 ҠунаҡЛиә_*

 
ҠунаҡЛиә_*
  • kунаҡ
 

Отправлено 24 Декабрь 2010 - 03:40

Тауға төрлө кеше күтәрелгәнен күрҙек. Ауырып килгәндәр күп ине. Ни өсөндөр мин мөғжизәгә ышанғым килә ине. һәр хәлдә - ямғыр яуҙы. Башҡа һорауҙар мине борсоманы.




1 посетителей читают эту тему

0 пользователей, 1 гостей, 0 скрытых

Башфорум на Башпортале
BaShFoRuM